„Игри на наследство“ от Дженифър Лин Барнс

Ейвъри Грамс има точен план за бъдещето си: да оцелее в гимназията, да спечели стипендия за колеж и да се измъкне. Но съдбата ѝ се променя в минутата, в която милиардерът Тобайъс Хоторн умира и оставя на Ейвъри буквално цялото си богатство. Уловката? Ейвъри няма никаква представа защо – или дори кой е Тобайъс Хоторн. За да получи наследството си, тя трябва да се премести в Хоторн Хаус – огромното, пълно с тайни проходи, имение, където всяка стая отразява любовта на стареца към пъзелите, загадките и кодовете.

За нещастие на Ейвъри, Хоторн Хаус е дом и на семейството, което Тобайъс Хоторн е лишил от наследство. В това число и четиримата внуци на стареца – опасни, магнетични и брилянтни момчета, които са израснали с идеята, че един ден ще наследят милиарди. Явният наследник сред тях – Грейсън Хоторн, е убеден, че Ейвъри е измамница и е решен да я разобличи. Брат му Джеймсън гледа на нея като на последната приумица на дядо им – извратена загадка, която трябва да решат. Хваната в капана на свят, изтъкан от богатство и привилегии, Ейвъри ще трябва да внимава на всяка крачка, ако иска да оцелее.

Винаги съм си падала по подобни книги, в които героите разкриват тайни и загадки. Самата тръпка от това да откриеш нещо мистериозно или пък да разгадаеш семейна тайна. В много отношения „Игри на наследство“ е интересно четиво, но и има доста клишета, за които ще си поговорим в отделен абзац.

Образът на Ейвъри е клиширан - бедно момиче, което няма родителска фигура до себе си, но изненадващо наследява милиони, извинете, милиарди, както постоянно е изтъкнато в книгата. Подкрепата на по-голямата ѝ сестра обаче е плюс, защото героинята не е съвсем сама и има на кого да се доверява безрезервно. Но Ейвъри успя да ме спечели с факта, че е вярна на себе си, че знае възможностите си и че подкрепя хората, които обича. Успява да се справи с новината, че е наследила богатството на непознат за нея човек и да покаже, че не може да бъде контролирана. Признавам, че Ейвъри притежава интелигентност, тъй като успя да разгадае мистерията, оставена от Тобайъс Хоторн. Да, братята Хоторн ѝ помогнаха, но и сама откри важни следи. 

Сестрата на Ейвъри - Либи, е единственият човек от семейството ѝ, на когото може да разчита. Въпреки че са полусестри, двете имат силна връзка помежду си, изградена на доверие и обич. Либи е упората на Ейвъри и благодарение на нея главната героиня води, доколкото е възможно, нормален живот без да се притеснява, че няма къде да спи или какво ще донесе поредния самотен и тежък ден. Като неин попечител Либи трябва да се премести заедно с Ейвъри и това дава възможността тя да бъде опозната. Синята коса и готик дрехите дават една първоначална грешна представа за Либи, но опознавайки я, става ясно колко добра, мила и грижовна е тя. 

Стигаме до семейство Хоторн. Авторката се е постарала да представи всеки негов член, но на фокус са братята Наш, Грейсън, Джеймсън и Зандър. Четиримата се различават един от друг и ако не е външността им, едва ли някой би познал, че са роднини. И все пак са Хоторн. Това означава, че притежават остър ум, безброй знания и власт. И да, тези качества са на лице, но в същото време как читателят ги запомня? Като каубой покровител; грубоват и недоверчив бизнесмен; философ, обичащ да се напива, и находчив любител на роботите. Харесах и четиримата, но лично аз предпочитам Джеймсън и Зандър. Не че другите двама са лоши, но тези два образа успях да опозная по-добре. 

В този абзац ще споделя за всички клишета, така че ще има спойлери. Споменах вече образа на главната героиня затова се прехвърлям на любовния триъгълник между Ейвъри, Джеймсън и Грейсън. Мнението ми за него? Абсолютно ненужен! Вярвам, че отдавна мина модата му и въпреки че е слабо засегнат в „Игри на наследство“, предвиждам как ще се задълбочи в следващата част и в даден момент фокусът ще бъде върху избора между двамата братя. Продължавам с любовната драма в миналото на Грейсън и Джеймсън. Смятам, че единият все още не я преживял, докато другият я е загърбил и гледа напред. Във връзка с това моето лично раздразнение е, че се повтаря любовната история (братята отново се влюбват в едно и също момиче). На последно място искам да изкоментирам младата възраст на Ейвъри и братята (ако не броим Наш) и колко по-добра щеше да е историята, ако те бяха в колежа. 

„Игри на наследство“ има задоволителен финал. Имах теория защо точно Ейвъри е получила наследството, но авторката ме изненадана. Тази изненада не ме разочарова, защото, честно, колкото и да исках моята теория да е правилна, замисълът на Дженифър Лин Барнс също е добър. А след хвърлената бомба за Тоби (член на семейство Хоторн) нямам търпение за втората книга.

Не знам с какво впечатление останахте за мнението ми относно „Игри на наследство“ от ревюто ми, но съм доволна от прочетеното. Да, в романа има клишета, но историята е интересна и виждам потенциал за поредицата. Така че оценката ми е 4✩.   

CONVERSATION

2 коментара:

  1. Анонимен19 май, 2022 22:11

    На мен наистина това с Емили въобще не ми хареса. Не обичам любовни триъгълници и се радвам, че той не главно в сюжета и се надявам да продължи да бъде второстепенен и в следващите книги. Лично за мен след целувката не харесвам Джеймсън и сле това, че се оказа, че Зандър също е в играта спрях да го харесва. За Наш ми е нищо. Харесва ми, че не се интересува от богатството и няма някаква драма около него. Радвам се много, че теорията ми се оказа вярна, защото буквално си казах, че Хари всъщност е Тоби II. Друго, което не ми хареса е как авторката ни кара да мислим, че Ейвъри не е толкова важна, и че братята имат по - голяма заслуга за загадките. Според мен нейният образ трябва да се доизгради. Тя наистина е умна и искам да започне да работи самостоятелно. Според мен тя е главната в играта, а не това, което й каза Наш. И друго, което не харесвам е самата предистория на братята. Някаква Емили, че Ребека, че там още някаква имаше странна, дет въобще не я харесвах....И не разбирам защо богатите хора в книгите винаги са представени толкова странно. Буквално и в ''Ние,лъжците'' същмо бяха някакви странни. Аз съм естествено отбор Грейсън, въпреки че не искам да задълбочавам в това. По - скоро искам да следя сюжета, защото много си се изкефих, когато познах накрая. Аз й дадох 5/5, но като се замисля май трябва да е 4/5.
    Надявам се, да не съм те отегчила с този коментар :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за коментара! И аз съм на мнение, че персонажът на Ейвъри трябва да се изгражда още и да се види неговия потенциал. Надявам се в следващите книги да има и повече тайни за разкриване.

      Изтриване