2022 reading challenge


В инстаграм профила си (линк - тук) споделих, че тази година освен предизвикателството в Goodreads ще направя още едно. Много съм развълнувала, защото всички теми в 2022 reading challenge ги измислих аз. Като за първи опит, смятам, че се получи доста добре и съм подбрала такива теми, които ще са лесни за изпълнение. В днешния пост ще споделя няколко заглавия, които може да изберете, ако се чудите с кои книги да се включите. Разбира се, няма никакво значение дали предизвикателството ще бъде изпълнено за три месеца, за шест месеца или за цяла година или пък дали книгите ще са на български или английски. Важното е да отговарят на темите.

книга от любим автор - тук съм подбрала автори като Сара Дж. Маас, Сюзан Денърд, Касандра Клеър. Техни книги ще бъдат издадени през тази година и просто ще избера първата, която си купя. 

книга, издадена през годината, в която си роден - тази тема или категория е доста специфична. Аз съм родена през 2001г. и в момента се сещам само за „Фантастични животни и къде да ги намерим“ и „Властелинът на пръстените“. Интересното е, че първата книга е официално издадена през 2001г., а втората - през 1991г., но у нас се появава чак през 2001г. от издателство „Бард“. Ето това е плюс, когато се издават чуждоезични романи. 

нестандартна книга (комикс, книга-игра) - не си падам по комиксите, но в последно време издателство „Артлайн Студиос“ се сдоби с доста интересна комиксова поредица и може да разгледате каталога му. И все пак се заинтригувах от „Противоестествено: Пробуждането“ от Мирка Андолфо. В ozone.bg (линк - тук) също има голямо разнообразие. Миналата година прочетох „Тервел. Роденият да побеждава“, която е книга-игра. Препоръчвам ви я, ако искате да се поставите на мястото на хана. Иначе сега съм се спряла на „Асверг. Из хрониките за кан Крум“ и „Пристанището на гибелта“.

книга с любим цвят - моят любим цвят е розовото. Подходящи книги са „Мечът на лятото“ от Рик Риърдън, „Момичето в кулата“ от Катрин Арден (която съм чела), „За жените и солта“ от Габриела Гарсия, „Лято край Брега на светулките“ от Джени Хейл, „180 секунди“ от Джесика Парк и „Хубави неща“ от Джанел Браун.

книга от български автор - тук мога да кажа доста книги, но ще включа само „Глина“ от Виктория Бешлийска, „Открадното, обречено, и опазено“ от Искра Урумова, както и неговото продължение „Орисано“, „Огън и злато: Предсказанието“ от Габриела Плочева, „Ритуалът“ от Радко Пенев, „Мастиленият лабиринт“ от Людмила Филипова и някои от незабравимите български романи: „Железният светилник“, „Тютюн“, „Под игото“ „Крадецът на праскови“ и „Време разделно“. Обожавам „Железният светилник“ и лично за мен това е един от най-добрите български романи за онова време.

книга, по която е направен/ще се направи филм - категория, в които може да се дадат доста примери. Книгите на Дан Браун и Агата Кристи, „Да убиеш присмехулник“, „Щиглецът“ от Дона Тарт, „Друговремец“ от Диана Габалдон, „Един аристократ в Москва“ от Еймър Тауълс, „Часът на чудовищата“ от Патрик Нес, и „Последното писмо от любимия“ от Джоджо Мойс.

книга от любимо издателство - „Shadow in the Ember“, която трябва да излезе този месец, и „Войната на двете кралици“ от Дженифър Л. Арментраут „Witchashadow“, „House of Sky and Breath“, „Верига от желязо“, „Империя от злато“, „Лейла“, „Заветното заклинание“ от Мартин Колев, „Домът на Gucci“, „Вещерът“, „Войната на маковете“, „Отвъдземя“ от Тахере Мафи, „Синът на вещицата“ от Кели Барнхил и „Наръчник за убийства за добри момичета“. 

книга, чието име на автора започва с твоята буква - тук мислех да е име, а не буква, но после се сетих, че на мен самата ще ми бъде много трудно. Името ми започва с буквата „а“ (Анабел) и затова избрах Агата Кристи, „Lore“ от Александра Бракен, „Беладона“ от Адалин Грейс, „Неделният клуб по философия“ от Александър Маккол Смит и „The Once and Future Witches“ от Алекс Ел Хароу.

дебютен роман - малко ми е трудно да се сетя за романи, тъй като повечето им автори, за които в момента се сещам, вече са прочетени. Добре, значи ще ви дам няколко дебютни романи, които съм прочела през последните две години. „Веровещица“ от Сюзан Денърд, „Пепел в снега“ от Рута Сепетис, „Всички звезди и зъби“ от Адалин Грейс „Змия и гълъб“ от Шелби Махурин, „Монетата“ от Гергана Лаптева, „Огънят в мен“ от Даниела Богоева-Гюргакова и „Град от месинг“ от С.А. Чакраборти.

книга, чието действие се развива през ХХ век - ако все още не сте довършили някоя от книгите за Хари Потър (като мен), може да се възползвате, „Великият Гетсби“, „Разказът на прислужничката“ от Маргарет Атууд, „Дълбините“ от Алма Катсу, „Ребека“ от Дафни дю Морие, „Скандалният живот на Евелюн Хюго“, „Крадецът на книги“, „Имението Ашфорд“ от Лорън Уилиг и „Изгубената принцеса“ от Джил Пол. 

книга с многобройни гледни точки - тук е малко сложно да дам примери, които не съм чела, защото докато не се започне с четенето, не се знае колко са гледните точки. Поради тази причина отново ще споделя с вас прочетени романи. Всичките книги на Каран Макменъс, поредиците „Седемте кралства“ на Синда Уилямс Чайма, „Хроники на Избавените“ от Мери Пиърсън „Последните часове“ от Касандра Клеър и „Вещерия“ от Сюзан Денърд, също така „Пламъкът на Аврора“, „Невидимият живот на Ади Лару“, „Удавниците“ от Дженифър Макмеън и „Финал“ от Стефани Гарбър. 

книга от нетипичен за теб жанр - главно чета YA фентъзи и от време на време романтични и приключенски книги и мистерии. Така че за тази категория съм подбрала „Малки жени“ от Луиза Мей Олкът, „Последният сеанс“ от Агата Кристи, „Великият Гетсби“, „Сън в лятна нощ“ и „Къщата на духовете“ от Исабел Алиенде.

CONVERSATION

0 коментара:

Публикуване на коментар