„Разбий ме“ от Тахере Мафи

Прокълната съм.
Имам дарба.

Аз съм чудовище.
Аз съм повече от човек.

Докосването ми е смъртоносно.
Докосването ми е сила.

Аз съм тяхното оръжие.
И ще отвърна на удара.

Никой не знае защо допирът до Джулиет е фатален, но определени хора имат планове за нея. Планове да я използват като оръжие. Тя обаче има свое собствено виждане по въпроса. След живот, прекаран в плен, най-сетне открива сила да се бори за себе си и за бъдеще с момчето, което доскоро вярваше, че е изгубила завинаги.

Когато антиутопичните книги бяха повече на мода, аз бях прекалено млада, за да се интересувам от тях. Сега обаче смятам да поправя този пропуск. Тази година ще довърша поредицата „Игрите на глада“, но преди това реших да се запозная най-накрая с друга антиутопична поредица - „Разбий ме“. 

Джулиет
израства с мисълта, че е чудовище нещо по-различно. Чувства се сама и неразбрана. Разбирам положението, в което Джулиет бе попаднала, както и емоциите, които изпитваше - страх, недоверие, надежда.  Годините самота обаче не са я пречупили. Не биха могли, защото тя е силна и борбена. Не се оставя да бъде командвана и принуждавана. Разбирам и защото се довери именно на Адам. Адам, който прави всичко възможно Джулиет да е в безопасност и да е свободна сама да взима решения. Любовта им е изненадваща очаквана. Проклятието дарбата на Джулиет е колкото смъртоносна, толкова и интересна. Имайки предвид, че има двама души в света, които могат да я докоснат и да оцелеят. Вярвам, че тепърва ще се разгръща потенциала на самата Джулиет и нейните способности. 

Трябва да се обърне внимание на тримата мъжки персонажа, с които Джулиет има взаимоотношения. Първият, разбира се, е Адам. Още като деца той е бил единственият, който е приемал Джулиет за нормална. Виждал е колко е мила и всеотдайна. Трудното му миналото не го е направил студен, а напротив, запазил е сърдечността си. Пълна противоположност на Адам е Уорън. Не само че не се знае почти нищо за него, а и характерът му е доста интересен. В един момент е мил и загрижен, а в другия - груб и манипулативен. Може би ако не знаех, че Уорън всъщност има добро сърце, не бих го харесала в „Разбий ме“, но аз знам, че прикрива истинските си чувства под маската на командир. В напрегнати ситуации именно Кенджи разведрява обстановката. Сарказмът му по никакъв начин не дразни, защото е умерен, а и Кенджи знае кога да се шегува и кога да е сериозен.

Много ми допада идеята за зачеркване на думи и изречения. Те много добре показват мислите на Джулиет. Стилът на писане също е интересен с всичките метафори и сравнения. Това, което куца, обаче са героите и сюжетът. Началото на книгата започна интересно - свят, в който планетата умира. А хората като Джулиет са опасни специални. По едно време действието ми стана скучно и добре, че бяха последните страници и разкритието за Пункт Омега, че интересът ми да се задържи. Любовната история и любовните терзания пък ми дойдоха с една идея повече. В крайна сметка това е антиутопия. 

Като цяло „Разбий ме“ ми допадна. С тези плюсове и минуси дадох на книгата три звезди, което за първи роман от поредица е добра оценка. Определено бих искала да видя как ще израсне Джулиет и ще приеме дарбата си. 

CONVERSATION

0 коментара:

Публикуване на коментар