Как да не се натоварваме в края на срока


Привет на всички! С идването на края на срока осъзнах колко по-лесно е да минеш тези две седмици на мъки и учене по нощите, когато нямаш изпитвания по сто хиляди предмета. Самата аз имах само един предмет, по който да затвърдя оценката си - философия - и това се оказа малко трудничко, защото... е философия. Половината неща не можеш да схванеш какво означават, двусмислени въпроси и философи, чиито идеи не се различават чак толкова, но все пак учителят ти иска да ги съпоставиш. Миналата година трябваше да уча по няколко предмета и може би затова сега разбрах, че ако така си си наредил нещата с оценките в края на срока, нито един учител няма да те закача. И поради тази причина реших да споделя своите методи чрез, които последните дни от срока да не са толкова напрегнати.

Първото от тях е участието в час. По този начин доста по-лесно се изкарват оценките и то петици и шестици. Необходимо е просто да си прочетете урока преди часа, за да имате поне някаква престава за какво се говори и остава единствено да вдигате ръка и госпожата да ви забележи. Дори и да не сте сигурни дали това е правилният отговор, вдигайте ръка. Така  учителят ще види, че сте подготвени и до два/три часа ще имате оценка. Това е редовният ми номер по история. 
Вторият метод са проектите. Не знам как е във вашето училище, но при мен има учители, които с радост ще дадат тема на ученика за следващия час. Миналата година по география направих един проект и една презентация и госпожата не ме изпита нито веднъж устно. 
Редовното учене също помага. Вие сами си преценявате колко време да отделите за учене, но гарантирам, че ученето всеки ден е много по-лесно, отколкото да седнете един ден и да научите всичко от последните два месеца.
Горният метод води до добрите оценки. Повечето учители гледат първо да изпитат учениците с по-ниски оценки и чак на края са тези с високите оценки. Така ще имате някаква представа кога ще бъдете изпитан и на кои уроци да се съсредоточите повече.
Последният съвет, който ще ви дам е да се държите мило с учителите. Може да ви изнервят, да говорят неща, които не ви интересуват или просто да са с тежък характер, но от опит ви казвам да не се закачете с тях. Ако ви направят забележка просто се извинете, а не започвайте спор с тях. Това ще бъде лошо единствено за вас. Ставала съм свидетел как ученик спори с госпожата, когато той самият знае, че си е виновен, но не отстъпва. И знаете ли какво направи госпожата? Спря да му прави компромиси - най-вече за изпитванията. Затова преглъщайте думите, които искате да кажете или се опитайте по мил начин да обясните гледната си точка, за да не ядосате преподавателя си. И аз самата съм искала да кажа много неща, но като знам, че учителят само ще се заяде с мен се отказвам. Какъв е смисълът да обяснявам нещо на човек, който не иска да ме чуе? Най-много да ме заболи главата от целия разговора. 

Това бяха моите съвети/методи, които да ви помогнат през целия срок, за да не сте натоварени в онези седмици, пълни с устни и писмени изпитвания. А и за да можете спокойно да си четете книга, без да се притеснявате, че трябва да учите за следващия ден.

CONVERSATION

0 коментара:

Публикуване на коментар