"Смърти белези" от Вероника Рот

В една галактика, в която насилието и отмъщението доминират в живота на хората, всеки има дарба – уникална сила, която предопределя бъдещето му. А някои дарби могат да бъдат смъртоностни…

Сайра е сестра на брутален тиранин. Нейната дарба носи болка и сила – нещо, от което брат й се възползва, за да измъчва враговете си. Но Сайра е много повече от оръжие в ръцете на брат си – тя е силна, бърза и много по-умна, отколкото Ризек подозира.

Акос е син на оракул от далечната и мразовита планета Тухве. Той е щедър и добър, а предаността, която изпитва към семейството си, не познава граници. Заловен от войниците на Ризек, младият мъж се опитва да освободи брат си независимо от цената.

Нишките на течението заплитат съдбата им и двамата ще трябва да решат дали да си помогнат, или да се унищожат взаимно…

Разбрах че аз и Вероника Рот не може да се спогодим. Не харесах "Дивергенти", но както беше в случая с Лейни Тейлър, реших да дам още един шанс на авторката. За мое огромно съжаление и тази книга не ми допадна. Да Рот е изградила невероятен и различен свят, да досега не съм чела нещо подобно и да героите притежават страхотни сили, но историята не можа да ме грабне. Действието за мен се развиваше бавно, имаше доста моменти, които според мен не трябваха да присъстват и целият ми ентусиазъм изчезна.

Но както казах харесах героите. Сайра се оказа нещо много повече от оръжието на брат си. Докато четях и разбирах нейната история ме заболя, защото осъзнах в какъв свят е трябвало да живее, вечно изпълнявайки командите на своят брат - тиранинът. Но се появи Акос и той ѝ даде глътка свеж въздух. Неговата дарба я караше да се чувства свободна. Двамата не се харесаха особено по време на първата си среща, но постепенно се опознаха и решиха, че могат да научат полезна информация взаимно един от друг.

За съжаление това е всичко, което ми направи най-голямо (добро) впечатление. Това ревю е прекалено късо, но не виждам смисъл да разтягам локуми. Няма да ви убеждавам дали да я прочетете или не, защото вече знам, че всеки има различни предпочитания, а и от личен опит знам колко гадно е да четеш разочароващо ревю на книга, която толкова много обичаш. 

Не обичам да пиша ревюта на книги, които не са ми допаднали, но осъзнавам, че не мога да пиша единствено за книги, които харесвам. Още веднъж казвам, че това е моето мнение и не е важно да сте съгласни с него. Ако искате да разберете повече защо не ми е допаднала тази книга, спокойно можете да оставите коментар под ревюто и аз с радост ще ви отговоря.

CONVERSATION

0 коментара:

Публикуване на коментар