Книги и сериали за м. октомври


Здравейте! За мен месец октомври е време за малко по-страшна телевизия и книги, които да напомнят за Хелоуин. Не съм фен на Стивън Кинг и хорър филмите затова ще ви предложа няколко книги от любимия ми жанр и сериали, които обичам да гледам по това време на годината. Само да уточня, че някои от книгите не съм чела.

1. „Сезонът на злополуките“ от Мойра Фоули-Дойл
Започвам с една книга, която прочетох преди доста време, но все още помня колко интересна ми беше тя. В книгата се разказва за Кара и нейното семейство и как в края на октомври всеки един член на семейството претърпя поне един инцидент. Около тези инциденти стават и други, смущаващи неща, които Кара решава да разследва. Корицата просто ти хваща окото и те приканва да си я купиш. Погледнах я и видях, че е издадена през 2016 година и е с изчерпан тираж, но ако четете електронно и я намерите, ви я препоръчвам.

2. „Хекс Хол“ от Рейчъл Хокинс и „Стъклени къщи“ от Рейчъл Кейн
Слагам двете книги на едно, защото донякъде се припокриват. И в двете става на въпрос за вампири. Разликата е в това, че „Хекс Хол“ разказва за училище със същото име, в което учат не само вампири, но и вещици, феи, и други създания. А в „Стъклени къщи“, става на въпрос само за вампири. Двете книги съм ги чела по това време на годината и се докоснах до магията на Хелоуин. За съжаление и те са изчерпани.

3. „Аз, вещицата“ от Дебора Харкнес
Нямам как да не сте чували за „Аз, вещица“. Най-вече при излизането на сериала по книгата. „Аз, вещицата“ съчетава две от любимите ми неща: Англия и свръхестествени същества. И все пак, ако не знаете за какво иде реч - докато се намира в Бодлианската библиотека в Оксфорд, вещицата Даяна попада на омагьосан алхимичен ръкопис и чрез силата си, незнайно как, го отключва. Това довежда до запознанството ѝ с вампира Матю и до разкриването както на семейни, така и на още по-стари, вековни тайни.

4. „Нивганощ“ от Джей Кристоф
Прочитайки книгата, се изненадах. Първо от това колко кръв имаше в книга и второ - че ми допадна. Светът, създаден от автора, ме спечели със своята интересна история, а главната героиня - Мия - може да е като торнадо. Действието се развива в един напълно различен свят от нашия, където убийствата са нещо обичайно.

5. „Стените около нас“ от Нова Рен Сума
Тази книга седи в библиотеката ми и чака да бъде прочетена... Основно се разказва за две момичета - едното все още живо, а другото отдавна мъртво. В анотацията пише, че е призрачна и свръхестествена история.

6.„Къщата на фуриите“ от Маделин Ру
Поредната книга, която желая да прочета. Отдавна съм ѝ хвърлила око, но така и не се решавам да си я купя. Разказва се за момиче - Луиза - която си намира работа като камериерка в пансион. Оказва се обаче, че този пансион е мрачен и в него стават странни неща. В допълнение има и красиви илюстрации.

7. „Скришни места“ от Катрин Арден
Писателката на книгата „Мечокът и Славеят“ решава да ни изненада, и то приятно, с една по-различна история - тази на 11-годишната Оли, която намира книга, разказваща за една жена, двама братя и тяхната любов към тази жена и един „усмихнат мъж“. А когато автобусът за училищната екскурзия се разваля, Оли намира гробовете на хората, за които е чела в книгата. Невероятно, странно съвпадение. Още едно произведение, което не съм чела, но е в списъка ми за купуване.

8. „Пророчеството на гарвана“ от Маги Стийвотър
Всъщност цялата поредица заслужава вашето внимание. До момента съм прочела само първите две книги, но ви обещавам, че в книгите на Стйивотър ще откриете не само магия, но и темите за любовта и семейството. 

Сериали:

1. „Добрата вещица“
Всъщност преди сериала има няколко филма (четри или пет), които ни запознават с добрата вещица Каси и проследяват нейния живот. Препоръчвам както филмите, така и сериала, защото тези продукции очароват с магия, приключения и моменти, споделяни със семейството.

2. „Зловеща семейна история“
Много малко са хората, които не са чували за този сериал. Аз лично доста години не смеех да го изгледам, заради самото му име. Все още не съм изгледала всичките му сезони (стигнала съм до седми сезон), но за момента любимите ми сезони са първи и трети. Най-вече трети. Доколкото разбрах, осми сезон - „Апокалипсис“ - преплита тези два сезона и нямам търпение да го изгледам. Това, което най-много обичам в „Зловеща семейна история“ е идеята във всеки сезон да се разказва различна история и с различни персонажи, изиграни от едни и същи актьори.

#BONUS: „Смразяващите приключения на Сабрина“
Изгледала съм единствено първи епизод, но трейлърът предизвика моето внимание и някъде около Хелоуин ще го изгледам. На кратко се разказва за полувещицата Сабрина, която на своя 16 рожден ден трябва да избере една от двете страни: светлата (на приятелите си) или тъмната (на семейството си).

CONVERSATION

0 коментара:

Публикуване на коментар