🍂 Есенен книжен списък 🍂


Тази година реших да се отдам пълноценно на любимия ми сезон - есента, и в негова чест да наблегна на повече книги, носещи обстановката на това пъстро време - топлите дни, в които обаче сутрините и вечерите са хладни, карайки ни да извадим любимите ни пуловери; листата на дърветата се променят в хиляди цветове, а когато слънцето се скрие зад облаците, започваме да четем книги, докато сме заобиколени от запалени свещи, приятна музика и есенна декорация. Затова съм подготвила списък с книги, с които да запълня наближаващите есенни дни.

1. романите за Шерлок Холмс
На мнго места съм чела, че творбите на Артър Конън Дойл са подгодящи за есента и тъй като от доста време се каня да прочета истроиите за известния детектив, реших те да бъдат първите ми четива за септември месец.

2. „Хари Потър и Огненият бокал“
Започнах тази книга още в края на миналата година и смятам, че сега е идеалното време, за да я довърша и да продължа с поредицата. Отделно съм си поръчала и новото илюстровано издание на „Хари Потър и Философският камък“ и чакам с нетърпение да се докосна до красивите илюстрации на MinaLima.

3. „Дракула“
Кой не е чувал за Дракула, чийто прототип е Влад Цепеш? Преди години гледах филма от 1992 с участието на Кеану Рийвс, но тогава нямах интерес към готическите романи. Сега обаче нещата стоят по-различно, а и „Дракула“ се е превърнал в класика, която ще прочета с удоволствие, тъй като има фентъзи елементи.

4. „Забравената градина“ от Кейт Мортън
Попаднах на това заглавие съвсем случайно и анотацията ме заинтригува - момиче на име Нел узнава за някаква тайна, а години по-късно внучка ѝ Касандра наследява имение в Корнуел, където ще разгадае семейни тайни. Звучи ми доста интересно и ще се опитам да я намеря и прочета.

5. „The Raven King“
Това е финалната книга от поредицата „The Raven Cycle“ и е време да разбера как завършва приключението на Блу, Ганзи и техните приятели. Харесвам историята в книгата, защото в нея има елементи на магия, включващи ясновидство, духове, заклинания и заспал крал, а и се засягат темите за семейството и приятелството. Смятам, че поредицата щеше да бъде популярна в България, ако издателството я бе доиздало, но пък Маги Стийвотър не използва чак толкова сложни думи на английски, за да бъде трудно прочитането ѝ. 

6. „The Once and Future Witches“ от Аликс Е. Хароу 
Името на писателката трябва да ви бъде познато от книгата „Десетте хиляди врати на Януари“, която бе преведена в края на миналата година. Не останах очарована от книгата, но това не ми пречи да посегна към друга нейна творба, тъй като става въпрос за вещици. Сестрите Уестууд пристигат в Ню Салем, къдете шепнейки думи, могат да превърнат женското движение във вещерско. 

7. „The Ex Hex“ от Ерин Стърлинг
Последната книга в списъка ми отново е на тема вещици, но не е готическа, а хумористична. В нея се разказва за вещицата Вивиан Джоунс, на която преди години Рис Пенхалоу ѝ разбива сърцето. Години по-късно той се връща в градчето по работа, но нещата се объркват и двамата с Вивиан трябва да работят заедно, за да спасят града. 

Това е основният ми списък за следващите три месеца, в който със сигурност ще бъдат включени и други, непредвидени заглавия. Ще видим и как ще се развият нещата с последните книги, тъй като са на английски, а аз не съм голяма почитателка на четенето на чужд език. За финал ще споделя с вас един от любимите ми цитати за есента:

„𝓘𝓯 𝓪 𝔂𝓮𝓪𝓻 𝔀𝓪𝓼 𝓽𝓾𝓬𝓴𝓮𝓭 𝓲𝓷𝓼𝓲𝓭𝓮 𝓸𝓯 𝓪 𝓬𝓵𝓸𝓬𝓴, 
𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓪𝓾𝓽𝓾𝓶𝓷 𝔀𝓸𝓾𝓵𝓭 𝓫𝓮 𝓽𝓱𝓮 𝓶𝓪𝓰𝓲𝓬 𝓱𝓸𝓾𝓻.“ 
                                            - 𝓥𝓲𝓬𝓽𝓸𝓻𝓲𝓪 𝓔𝓻𝓲𝓬𝓴𝓼𝓸𝓷

CONVERSATION

0 коментара:

Публикуване на коментар