5 дена в Лондон

Погълната от ученето за държавните изпити и в последствие забравяне да напиша този пост, чак сега успявам да споделя с вас приключението ми от март месец. Оставих сърцето си в Лондон, още когато го посетих за първи път през 2019г. Тази година успях да се върна и да посетя както любими места, така и нови. Този travel блог ще бъде под формата на дневник, като ще споделям ден за ден.

Първи ден:
Полетът бе рано сутринта и въпреки че трябваше да стана в три сутринта, си заслужаваше, защото бях на английска земя още в осем сутринта. Самолетът кацна на летище Станстед и аз и приятелките ми стигнахме до Лондон с автобус, за който си купихме двупосочни билети заедно със самолетните билети. И това се оказа грешка, защото в описанието пишеше, че ще стигнем за час - час и половина в Лондон. А ние се возехме цели три! Затова на връщане си взехме билети за влака, с който стигнахме за час. От летището се запътихме към хотелът, който се намира в Кенсингтън - Park Avenue Bayswater Inn Hyde Park. Местоположението му е страхотно. На пет минути в едната посока има две метростанции на различни линии, а на десетина в другата посока - дворецът „Кенсингтън“.

От хотела отидохме до Tower Bridge - небеизвестният мост над река Темза. За втори път го посещавам, като този път имах възможността да мина по него. След това се запътихме към катедралата „Свети Павел“ („Сейнт Пол“) пеша, което ни позволи да се потопим в оживлението на Лондон. Малка спънка бе ситният дъжд, но се бяхме подготвили с чадъри и дъждобрани. Март месец в Лондон си е студено и поради тази причина отидохме до Starbucks, за да се стоплим.

Втори ден:
Вторият ни ден започна с посещение на Бъкингамския дворец. И този път не успях да вляза вътре, но затова пък хванахме процесията на старата гвардия. Беше претъпкано, но и вълнуващо за наблюдаване. Щом шествието приключи и си направихме няколко снимки, отидохме до Уестминстърското абатство, Биг Бен и Лондонското око. Качихме се на виенското колело, където се насладихме на красивата панорамна гледка.

Тръгнахме към Националната галерия, в която се помещават картините „Мадоната на скалите“ от Леонардо да Винчи, „Ваза с петнадесет слънчогледа“ от  Винсент ван Гог и „Венера с огледалото“ от Диего Веласкес. Тъй като подобни места са големи и отнемат часове, за да се разгледат изцяло, ние предварително избрахме кои картини да видим. Аз не съм много по изкуството, така че се насладих повече на Площад Трафалгар. Изморени от разходката в галерията, посетихме книжарницата „Waterstones“, в която има кафене. Тя се намира на ъгъла срещу площада. Отпочинали, набързо се отбихме до Piccadilly Circus и оттам се прибрахме в хотела.

Трети ден:
Тъй като хотелът ни бе в близост до двореца „Кенсингтън“, решихме да го видим. Разходихме се из градините „Кенсингтън“, виждайки мемориала на принц Албърт. Градините бяха много хубави и приятни, но вярвам, че през лятото ще са още по-красиви. Точно срещу мемориала се намира Роял Албърт Хол. Днешният ден бе посветен на музеите, така че първо посетихме Музея на науката и Природонаучния музей, които са с безплатен вход. И днешния ден използвахме метрото, което, като първото метро в света, е вкопано много навътре в земята и самите вагони са тесни и ниски в сравнение с нашите в София.

Метрото ни заведе до Британския музей, който също е безплатен. Отново си бяхме набелязали кои колекции и произведения на изкуството да видим. Нямаше как да пропуснем небеизвестния Розетски камък, чрез който Жан-Франсоа Шамполион разшифрова египетските йероглифи. Както и изображение на лъв от Портата на Ищар, която е била осмата порта към вътрешния град на Вавилон. Денят ни завърши с разходка из района и Чайнатаун

Четвърти ден:
Последният ден в Лондон го оставихме за кафе в някое сладко кафене и безцелно разхождане. Намерихме EL&N London, което ни привлече с розовия си цвят и множеството цветя. Има много приятна атмосфера, а кафето и храната са чудесни. Поразходихме се по известната Oxford street и посетихме галерията и магазин House of MinaLima, която би се оценила от всеки фен на Хари Потър.

Обиколихме по магазините за сувенири, возихме се с двуетажен автобус и се запътихме към търговския център „Harrods“. Разходката ни до там е една от любимите ми до този момент, защото вървяхме по красиви улици, заобиколени от малки паркове и блокове. За пореден път попаднах в лондонската атмосфера, която толкова много обичам. За финал вечерта посетихме традиционен пъб - „Bayswater Arms“.

Пети ден:
За съжаление, полетът ни бе много рано сутринта. Не можехме да използваме градския транспорт, за да стигнем до автогара „Виктория“. Затова си викнахме такси, което да ни закара. Пътят от хотела до гарата ни излезе 40£. Както ви споменах, пътуването до летището с влака ни отне само час и бе много приятно. Като за финал полетът ни закъсня с един час, но пристигнахме благополучно в София.

Въпреки че посещавам Лондон за втори път, има още много места, които искам да посетя. Този космополитен град винаги ще има специално място в сърцето ми и ако мога, бих го посещавала всяка година. Следващият път определено ще бъде покрай Коледа. А преди да приключа този пост, ще споделя с вас няколко съвета, когато пътувате самостоятелно.

1. Направете си предварителна програма за дните и местата, които искате да посетите. Винаги си оставайте свободно време, защото не знаете каква нова забележителност може да откриете, когато пристигнете на избраната дестинация.
  2. В град с повече от едно летище изберете това, до което има най-лесен транспорт. По-добре да дадете повече пари за по-близкото летище, отколкото да се затриете в ненужно дълго пътуване.
  3. Ако не можете да си позволите хотел в центъра на града, изберете такъв, който е в близост до градския транспорт.
  4. Определено трябва да имате интернет, така че ако пътувате извън Европейския съюз, проучете какви са плановете на вашия оператор и ако не ви устройват, вижте дали страната, в която отивате, не предлага sim карти.
Турция - колкото близка до Европа, толкова и далечна - тук.
10 места, които да посетите във Великобритания - тук.
Красотата на България - тук.