December TOP 5: Нови автори


Здравейте! Реших да измисля малко по-различна тема за блога си и реших това да е "December TOP 5". Всяка седмица ще качвам по две публикации, като първата е днес - 1 Декември, а последната ще я кача на 31 Декември и по този начин ще кажа сбогом на 2018 и ще си припомня всички книги, които съм прочела през тази година. 

През последните дванадесет месеца прочетох доста книги от нови и познати автори. Днес ще направя класация, в която ще изброя пет нови автори, които са ми допаднали и смятам да продължа да чета техни книги.

5. Рута Сепетис ("Сол при солта")
Книгата доста ме разчувства. Историята е написана с толкова чувства, че нямаше как да не ми допадне. А в последните страници, където авторката обяснява за градове и съдби на хора, които е проучила разбрах колко се е трудила върху тази книга. Рута Сепетис успя да пресъздаде мъките и нещастието през Втората световна война и "Сол при солта "определено е заслужила всички награди, които е спечелила.

4. Лейни Тейлър ("Мечтателя странник")
Пред две години започнах да чета "Създадена от дим и кост", но така и не успя да ми допадне стила на авторката, а и самата книга. Но когато излезе "Мечтателя странник", историята за Ласло Странник ми се стори доста интересна и посегнах към книгата. Едва няколко страници по-късно промених мнението си за авторката. И сега спокойно мога да заявя, че пише страхотно.

3. Соман Чайнани ("Училище за добро и зло")
Този автор успя да превърне детските ни историите за принцове и принцеси в история за две училища и враждата между учениците в тях. Постави основите на една интересна поредица, която с радост ще прочета (в момента съм в началото на втората книга, така че го изпълнявам).

2. Ерин Моргънстърн ("Нощният цирк")
Самото заглавие ме подкани да прочета този мини шедьовър. Изумих се на магията, с която авторката описваше цирка и света на Силия. Ерин Моргънстърн с лекота превърна едно непознато място (цирка) и едни непознати хора в дом и семейство, което се подкрепяше във всяка трудност.

1. Сара Хоранд ("Евърлес")
Първото място е за една писателка, която се е справила толкова добре с представянето на един нов свят и неговите жители, че напълно заслужава да е на първо място. Въпреки че прочетох книгата преди седмица, нейната история все още се лута в мозъка ми, който чака да научи още за Джулс, Магьосницата и Алхимика.

CONVERSATION

0 коментара:

Публикуване на коментар