December TOP 5 Най-добри книги


За моя голяма изненада 2022г. бе доста ползотворна от към брой прочетени книги. До момента съм прочела 62 книги, от което следва, че тази класация бе трудна, защото трябваше да избирам от няколко наистина добри творби. Само че през последните 12 месеца започнах да давам по-реалистични оценки, което ми помогна за днешния избор. 

5. „Игри на наследство“ от Дженифър Лин Барнс
Винаги съм си падала по подобни книги, в които героите разкриват тайни и загадки. Разбира се, най-голямата загадка в „Игри на наследство“ е защо точно Ейвъри наследява богатството на Тобайъс Хоторн и до последно правех какви ли не предположение, но накрая останах толкова изненада, колкото и Ейвъри. Така че точка в полза на авторката. Харесах героите и техните характери. Всеки от братята Хоторн има свой чар и е интересно да ги опознаеш. Любимец от четиримата ми е Джеймсън, а след него Зандър. Признавам, че дори Наш се нарежда пред Грейсън. Харесах ли любовния триъгълник? Донякъде, защото той е слабо засегнат и сюжетът не се върти около него. 
Ревю на книгата - тук.

4. „Оковите на скръбта“ от Брандън Сандерсън
Този роман е трети поред в „Мъглороден“ ера 2 или следователно шести в поредицата, която е замислена от общо десет книги, разделени на три ери. Главните герои заминават за южните земи на страната и по време на тяхното приключение Сандерсън споделя за нов народ, който изглежда има повече познания, свързани с металите. Признавам, че „Мъглороден“ ера 2 ми допадна с една идея по-малко от „Мъглороден“ ера 1. Но с „Оковите на скръбта“ и наученото за народите, намиращи се на юг от Елънделския басейн, и техните възможности, определено последната книга от тази ера - „Изгубеният метал“, ще бъде интригуващ край за историята на Уакс и Уейн.
Ревю на книгата - тук.

3. „Наръчник за убийства за добри момичета“ от Холи Джаксън
Още от първите страници се влюбих в книгата. Потънах в историята на Пипа и нейния опит в разгадаването на случая на Анди Бел. Признавам, че интересното оформление веднага ме спечели, а многото заподозрени и техните мотиви ме затрудниха в отгатването на убиеца. Пипа доказва на всички, че ако е имало по-голямо старание от страна на полицията, е щяло да стане ясно, че няма как Сал да е убиецът. Но тогава кой е? Точно това ми бе най-интересно да разбера от целия роман. След всяко откритие по случая си създавах нова теория, но никоя от тях не се оказа правилната. Което много ме радва, защото това означава, че творбата не е предвидима.
Ревю на книгата - тук.

2. „Дом на небеса и дихания“ от Сара Дж. Маас
Обичам книгите на Маас. А пък „Дом на небеса и дихания“ с финала и разкритията си нямаше как да не се появи в днешната класация. Като стана дума за финала, той е един от най-добрите и емоционални завършеци на книга, който съм чела. Радвам се, че Сара Дж. Маас е вкарала нови герои и нови гледни точки за по-голямо разнообразие. Радвам се, че и имаше обрати (някои от тях познах, други - не) и повдигане на завесата спрямо образа на астерите. Много теории и предположения бяха изказани от моя страна и въпреки че някои от тях частично се оказа верни, не бях по-малко изненадана. Сега ще трябва да чакаме поне година, за да разберем какво ще се случи с героите.
Ревю на книгата - тук

1. „Спиращият войната“ от Брандън Сандерсън
Светът в „Спиращият войната“ нямаше как да не ме омагьоса. Т'Телир е преизпълнена с цветовете на дъгата. Не само сградите, но и хората са покрити с различни ярки и наситени цветове. Истинска прелест за окото. Брандън Сандерсън за пореден път успява да създаде оригинална и завършена история в една книга с множество главни герои, които са различни един от друг. „Спиращият войната“ се превърна в любимия ми роман на авторът заради цветното описание на Халандрен, романтиката, която по принцип не е много засегната в творбите на Сандерсън, между Сири и Сузеброн и интересните способности на хората, притежаващи голямо количество Дъх.
Ревю на книгата - тук.

CONVERSATION

0 коментара:

Публикуване на коментар